~~@ Pulata 3 Jun 2011 @~~

On Sabtu, 4 Jun 2011 0 ulasan

Di Kampung Pulau Tambun.

         Rumah nenek Sebelah ibundaku tersayang.
         3 Jun 2011: Sampai di rumah nenekku, Noriahti Mohd Shah. Pada jam 1:45 Pagi. Setelah Selesai Mengankut barang-barang yg aku bawa dri rumh. Nenek ku Noriahti Mohd Shah tersedar dari tidur nya. Saya berasa sangat terharu. Dia yang telah hidup selama 5 decad 5 tahun itu, MASIH MAMPU BEKERJA KERAS. Cerita pula tentang Atukku, Abdul Jamil bin Hassan, yg juga sudah tua, MASIH MAMPU BERKERJA KERAS UNTUK MENANGGUNG KELUARGA NYA. Saya b'rasa bangga punya nenek dan atuk yang bertanggungjawab seperti mereka. Ya Allah ya Tuhanku, Panjangkanlah Umur mereka.
        4 Jun 2011: Hari ni ada pasar minggu, wahhh,, seronoknye! tapi bukan pergi pon =P.. aku teman nenek aku Noriahti Mohd Shah yang ku gelar Wan pergi ke Kuantan. Shopping2 Gituu~!..Kemudian aku teman Wan pergi ke kenduri kawin. Yang pertama aku tidak pasti siapa nama Pengantin baru itu.Makanan nya OF COURSE LA SEDAP.. tapi,, aku tak berapa selera.. Just take Lauk2.. -.-' Apasal Rojak ni-,-.. ayam masak pedas dia x pedas sangat. But kalau nak masuk dalam ketegori Sedap& sedikit masam tu maybe boleh. SELAMAT PENGANTIN BARU!.. Yang kedua, aku pergi kenduri kawin, yang menikah adalah Yazid kot.. Dan pilihan hatinya, Rohaya kot.. Ayam dia tak berapa menarik perhatian. tpi daging dia.. perghh... MELETOP!,.. eh.. citer pasal makan, korg tak lapar ker? x? smer la.. Petang tdi pergi jalan2 kawasan kampung.. Best.. tegur jiran2 yg lama tak jumpa..best.. tpi yang  x best nyer, kene lintas kolam yg BUSUK!. OMG OMG! lepas tu.. dalam kolam yg ku gelar Kolam BuBuBuSuk ituh.. ADA BIAWAK! MUJUR BUKAN BUAYA.. ahhhhh.. Geli nyer!!!!! masyaallah2.. sampai sini dulu! mungkin da terlalu panjang.. Heheheheh!!! Bye Korang! Syg korang!

 Salam Syang
Ira.

0 ulasan:

Catat Ulasan